Home » webinars » Hoe stel ik een Service Blueprint op?

Veel organisaties voeren klantreizen uit of leggen processen vast. Maar hoe verbind je deze nu aan elkaar? Bijvoorbeeld door middel van een Service Blueprint! Een Service Blueprint is een van de vele instrumenten van Service Design; het is een visuele weergave van de dienstverlening aan de klant waarin zowel de interactiemomenten tussen de klant en het product of dienst in kwestie (‘front-end’) als de processen van de organisatie (‘backend’) zichtbaar gemaakt worden. Een Service Blueprint is daarmee een praktisch en handig instrument voor elke procesbegeleider.

Hoe stel ik een Service Blueprint op?

Over het webinar

Bij de De Processpecialisten hebben onze collega's al meerdere uitdagingen aangepakt met Service Blueprint. Bijvoorbeeld voor de afdeling Vervoer & Materieel bij de gemeente Rotterdam. Hier is het gehele lease proces zowel efficiënter, maar vooral ook klantgerichter gemaakt. Vanuit de opbrengsten van een klantreis konden gerichte verbeteringen binnen het primaire proces worden aangepakt.

Datum: Woendag 13 november 2024
Duur: 90 minuten
Begeleider: Vincent Damen

Het programma voor het webinar ziet er als volgt uit;

  • Introductie over het instrument Service Blueprint en hoe dit te gebruiken
  • Bespreken van een aantal praktijkvoorbeelden
  • Zelf aan de slag met het maken van een Service Blueprint
  • Discussie over hoe je een Service Blueprint kunt gebruiken in je eigen werk

Meld je aan

Ik neem graag deel aan de volgende webinar(s):(Vereist)

LEES OOK