Home » Dienstverlening » Design Thinking » Design Proces Training

Bent u ook op zoek naar een aanpak die u in staat stelt beter aan te sluiten bij de wensen van uw klant? Wilt u dat de beleving van uw dienstverlening naadloos aansluit bij de inrichting van uw organisatie? Dan is deze tweedaagse training echt iets voor u!

DESIGN PROCES TRAINING

Deze training laat u op praktische wijze zelf ervaren hoe de klantbeleving en de dienstverleningsprocessen elkaar nog meer kunnen versterken!

KOMENDE TRAININGEN

Duur: 2 dagen van 6 uur
Locatie: De ProcesFabriek in Amsterdam
Investering: € 750,- (incl. 1 uur coaching in de praktijk). Additionele strippenkaart van 8 uur praktijkcoaching op aanvraag.
Extra informatie: Na afloop krijgen de deelnemers hun deelproducten mee en ontvangen zij de templates van de canvassen waarmee zijn hebben gewerkt digitaal in groot formaat. Met deze tools kunnen zij direct aan de slag.

MEER OVER DEZE TRAINING

Waarom de Design Proces Training?

Deze training combineert de inzichten van Lean, Design Thinking en Service Design in één pakket. Veel organisaties denken nog vóór de klant en niet vanuit de klant. De Design Proces Training leert u om te starten vanuit de klantreis van uw klanten om vervolgens de inrichting van uw organisatie daarop te laten aansluiten. Doordat u meer vanuit de buitenwereld naar uw eigen dienstverlening kijkt bent u in staat om klantgerichter te innoveren!

Tijdens deze training leert u wat de kracht is van het Design Proces. Het helpt om buiten bestaande kaders te denken en tot vernieuwende, innovatieve concepten en ideeën te komen. Het biedt een aantal praktische, krachtige methoden en technieken.

De training is een combinatie van theorie en toepassing op een casus waar tijdens de training aan gewerkt wordt. Na de training bent u in staat plaats en tijd onafhankelijk innovaties te ontdekken en door te voeren.

Programma

Deze tweedaagse training is opgebouwd uit 4 blokken van 3 uur. Om de effectiviteit van de training te bevorderen is er voldoende offline tijd ingebouwd.

De onderwerpen die tijdens de training aan de orde komen, zijn:

  • Wat maakt de Design Proces aanpak nu zo uniek?
  • Op welke manier empathie u kan helpen bij het verbeteren van uw dienstverlening
  • Hoe u verbeteringen in uw dienstverlening kunt detecteren door middel van een klantreis
  • Op welke manier u snel tot gerichte oplossingen kunt komen
  • Hoe de beleving van de klant kan aansluiten op de inrichting van uw organisatie

Instrumenten die wij tijdens de trainingen behandelen zijn o.a. het opstellen van persona’s en klantreizen en de service blueprint.

De training is een combinatie van theorie en toepassing op een casus waar tijdens de training aan gewerkt wordt; Work in Proces!

Als onderdeel van de training krijgt u standaard 1 uur praktijk coaching aangeboden. Wilt u meer begeleiding? U kunt ook een aanvullende strippenkaart afnemen van 8 uur coaching.

Resultaat

Na het volgen van de training bent u in staat om:

  • Het verschil te maken in het realiseren van innovaties en het doorvoeren van veranderingen bij uw klant of binnen uw organisatie
  • Het gesprek aan te gaan met opdrachtgevers over het echte probleem dat zij proberen op te lossen
  • De brug te slaan tussen de belevingswereld van uw klant en de dienstverlening van uw organisatie
  • Draagvlak te genereren bij belangrijke stakeholders door co creatie en creativiteit gericht in te zetten

Uw trainer

Evelien Jansen is Processpecialist bij De Processpecialisten: procesmanagement

Als ontwerper bijt Evelien Jansen zich vast in complexe vraagstukken en beantwoordt deze met creatieve oplossingen, altijd in een heldere toepasbare vorm. Ze neemt u mee in de kracht van het ‘anders denken’, ondersteund door een vleugje humor.

Onze toegevoegde waarde

  • Bij deze training staat interactie centraal!
  • Wij combineren het beste van bestaande methoden zoals LEAN, Design Thinking en Service Design
  • Wij bieden een aantal praktische, krachtige methoden en technieken
  • Wij stomen u klaar om innovaties te ontdekken en door te voeren